Hoe komt het dat engelse artiesten dat als ze praten zo echt engels accent hebben maar als ze gaan zingen dan hoor je dat niet meer ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak hoor je het wel hoor, is mijn ervaring. Luister maar eens naar muziek van de Beatles, Elton John, Robbie Williams of Oasis. Daar hoor je duidelijk het Britse accent.
In het geval van bands heb wel een beetje gelijk: van sommige bands denk ik jarenlang dat ze Amerikaans zijn en dan ontdek ik opeens dat ze uit Engeland komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jup mij viel het op met amy winehouse
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad niet altijd het geval en MisterWrite heeft gelijk. Wij zingen ook niet engels met een nederlands accent, maar vaak als we het praten hoor je het wel degelijk. Hoogstwaarschijnlijk is zingen makkelijker dan praten ;-) Vroeger zei men nog wel eens, als iemand niet uit zijn woorden kon komen, of niet wist wat hij/zij moest zeggen; zing het maar dan.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd dat ken ik nog wel ja thanks voor de reactie

Het beste antwoord

ze zingen amerikaans wat de norm is volgens hun blijkbaar.

gelukkig zingen sommige nog in hun "moerstaal"

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.youtube.com/watch?v=zXeRB-3nDR8
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De stemmen worden een beetje aangepast in de studio.