Ze heeft in 2001 al een CD uitgebracht genaamd Katy Hudson, daar zijn voor zover ik kan vinden echter geen nummers op single uitgebracht.

Haar eerste hit en single was I Kissed a Girl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
thanks dat had ik nodig
Het eerste nummer wat zij uitbracht onder de naam Katy Perry (haar artiesten naam, voorheen Katy Hudson) was een internet single en heette "Ur So Gay' in november 2007.

Dat was dus het eerste uitgebracht nummer waarbij zij zichzelf Katy Perry noemde.

Voorheen heeft ze wat gospel nummers uitgebracht, maar allemaal onder de naam Katy Hudson.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
dat is niet goed
Als Katy Hudson heeft ze ontzettend veel geprobeerd, en is ze ook door verschillende labels geaccepteerd om vervolgens weer weggestuurd te worden. Ze bleef echter altijd volhouden en uiteindelijk kwam ze bij Capitol Records terecht, en daar begon haar grote succes pas echt. Ze maakte daar namelijk het album One of the Boys. Ook kwam ze met een videoclip voor Ur So Gay om indruk te maken en in de schijnwerpers te komen. Dat werkte, want Madonna noemde haar een keer op tijdens een show op televisie. Een tijdje later kwam ze met de single I Kissed a Girl (opnieuw een single met gewaagde teksten), dit was voor Katy Perry wereldwijd de absolute doorbaak. In 30 landen stond dit nummer in de hitlijsten.

Het album van One of the boys met het eerste nummer van I kissed a girl kwam uit op 26-07-2011.
Dit was haar eerste wereldwijde doorbraak.

Toegevoegd na 1 dag:
26-07-2011 moet zijn 26-07-2008