Is het mogelijk om een Amerikaanse artiest op je verjaardag te laten komen?

Toegevoegd na 2 minuten:
En hoe kan je die dan boeken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het beste kun je dit via de grote bookers in Nederland spelen. Zij hebben de data dat artiesten in NL zijn namelijk al lang van te voren in hun bezit. In NL is dit Mojo. Verder is het natuurlijk afhankelijk van hoe groot deze naam is. Een redelijk kleine naam kun je beter via het management van de band zelf doen. Om welke band gaat het als ik vragen mag? Ik kan kijken of wij hier iets in het systeem hebben staan (Ik werk bij een poppodium...)

Toegevoegd na 36 minuten:
Een band die al zodanig naam heeft gemaakt als Maroon 5 zou ik niet doen als ik jou was, dit kost namelijk ontzettend veel geld, naast boekingskosten, hotel en tickets krijg je ook een zogenaamde "Hospitality Rider" (Een boekwerk van tientallen pagina's met de eisen en wensen van de band, en crew), een "Tech Rider" (Nog een boekwerk met de technische eisen) ook zullen ze zelf geen backline (Apparatuur) meenemen maar zul jij deze moeten regelen. Security staat waarsschijnlijk ook in de hospitality rider. Mijn advies is, zoek een leuke nederlandse band. Er zijn genoeg alternatieven. Neem ipv Maroon 5 bijvoorbeeld Moss, een stuk goedkoper en makkelijker ;) Als je nog vragen hebt hoor ik het graag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat over amerikaanse niet nederlandse
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou nu maar alvast gaan bellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoeveel zou dat kosten volgens jouw?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat verschilt per contract. Een booker zoals Mojo kijkt naar de capaciteit en het animo van de locatie, aan de hand daar van maakt hij een prijs en een zogenaamde "security" (Buffer die je zowiezo betaald) en die krijg je dan op je contract aangeboden. Maar puur en alleen de band zou ik rekenen op 3.000-5.000 voor een uur spelen. Neem datzelfde bedrag voor het inhuren van apparatuur/technici en een 2.000 aan zaken zoals hotel en catering e.d. Security gaat je ook zeker 500 kosten en dan komen er altijd nog ongeziene zaken waar ik nu 500 voor tel. Dan kom je al gauw op 10.00-12.00 voor een show van een uurtje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zie je. dus waarom krijg ik allemaal minnen :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mja, het gaat natuurlijk niet puur en alleen om het antwoord... De weg is net zo belangrijk als de bestemming ;)

Andere antwoorden (5)

Alles kan, als je maar genoeg geld hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk. maar het zal wel een paar miljoen euro gaan kosten.

Toegevoegd na 4 minuten:
2 miljoen ofzo is echt niet overdreven!
ze willen natuurlijk wel vergoeding voor de vliegreis en het hotel.
ze komen echt niet ff voor 500 euro naar nederland om op een feestje van een onbekend iemand te zingen.

Toegevoegd na 23 minuten:
oke het zal boven de 10 duizend kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar miljoen is zwaar overdreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bliets, dat is het niet. Uiteraard afhankelijk van de artiest, maar stel je wilt Shakira even op jouw feestje laten komen (heb ik nog steeds in de planning...haha)
Dan kom je aardig in de buurt van dat bedrag hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@t74 dank je. je kan echt niet ff robbie williams inhuren met je zakgeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoewel Shakira geen Amerikaanse artiest is, begrijp ik je standpunt. Je hebt gelijk, er is een handjevol artiesten die enkele miljoenen zullen vragen voor een feestje, maar dat is niet waar de topicstarter op doelt, tenzij de topicstarter slechts geïnteresseerd is in het antwoord en niet serieus een boeking overweegt.
kortom: het gros van de Amerikaanse artiesten kost niet enkele miljoenen voor een feestje, dus is het antwoord onvolledig. Over de toevoeging van wow: er zit nog een heel groot verschil tussen 500 euro en enkele miljoenen. Ja, waarschijnlijk gaat de gemiddelde artiest je rond de 100.000 euro kosten (zeer grove schatting), maar dat is nog héél wat anders dan enkele miljoenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wwo Robbie Williams is Brit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bliets: Duidelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
J-Lo trad van de week blijkbaar voor 700.000 op bij een Russische zakenman.
Als je voldoende geld hebt en deze artiest geen boeking heeft in die periode dan kan dat best.

Toegevoegd na 47 seconden:
Je kan die artiest boeken via zijn management, die is waarschijnlijk te vinden op zijn site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. En hoe? Via hun boekingsbureau
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is mogelijk, maar het zal wel heel veel geld kosten.
en niet alleen dat, want je zal ook heel veel moeten regelen enz. want de artiest moet er op tijd zijn, en moet via vliegtuig.