De broer van Roy
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Siegfried is een opera van Richard Wagner die wordt opgevoerd op de tweede dag van Wagner’s tetralogie Der Ring des Nibelungen, die bestaat uit een vooravond Das Rheingold en drie dagen, respectievelijk Die Walküre, Siegfried en Götterdämmerung.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Siegfried is toch de drakendoder en held uit dit verhaal?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Siegfried is de uit de incestueuze relatie van de halfgoden Siegmund en Sieglinde geboren zoon en daardoor de kleinzoon van Wodan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is geen hitserie die De Ring des Nibelungen heet. Bedoel je misschien de twee films Die Nibelungen van Fritz Lang?
De eerste uit 1924 heet " Die Nibelungen: Siegfried". Siegfried is hier de hoofdperoon. Het is gebaseerd op de Noors-Germaanse Nibelungen saga over de held Siegfried die de draak doodt en de Nibelung Alberich overwint.