Waarom heeft michel jackson zich laten bleken????

Waarchijnlijk weten jullie het al maar michel jackson is vanacht overleden. (Aan een hartinfarct.) Maar sinds ik oud genoeg ben om te denken vraag ik mijn af waarom hij zich heeft laten bleken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij was het gistermiddag om half 3

Het beste antwoord

Dat is altijd een nogal hardnekkig gerucht geweest dat overigens nooit is bevestigd ; hij zou aaneen huidziekte lijden die hem een blekere kleur gaf. Ik weet eerlijk gezegd niet of het waar is. Dat van zijn neus wordt ook ontkend, terwijl neuzen echt niet spontaan vier maten krimpen. En er is meer aan de man verbouwd ; de man Michael leek in niets op het jongetje Michael. Maar hij lijkt wel weer sprekend op zijn zusje, waar natuurlijk ook het een en ander aan verbouwd is.

Ik weet het niet. Hij heeft natuurlijk een weinig begerenswaardig leven geleid in weinig aantrekkelijke omstandigheden. Een heel zwaar leven ook, in een land waar je uiterlijk belangrijker is dan enig welk ander talent, waar het ontegenzeggelijk voordelen heeft, nog steeds, om niet zwart te zijn maar blank. En dat in combinatie met een behoorlijk verknipte geest door een volkomen verknipte persoonlijkheidsontwikkeling en een onbegrensde berg geld en plastisch chirurgen die zonder scrupules alles doen wat je vraagt als je maar en zak geld meeneemt....ik sluit het ook niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weer mooi en uitgebreid verwoord. +1

Andere antwoorden (5)

Hij heeft zich niet laten bleken, het was een ziekte volgens zijn eigen informatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vitiligo is een huidziekte... Daar leed hij aan... Dus dat was niet in een kliniek gedaan, maar gebeurde spontaan thuis...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
= pigmentziekte?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De effecten van vitiligo zien er toch echt heel anders uit, hoor.
Het is een gerucht wat nooit is bevestigd. Wij kunnen alleen maar kijken naar Michael Jackson, vroeger en nu en het duidelijke verschil zien.

Waarom? Omdat hij dacht er beter uit te zien als blanke? Om zich af te zetten? Om betere kansen te krijgen in de muziekwereld? Om meer geaccepteerd te worden? Omdat hij werkelijk een huidziekte had? We kunnen ernaar raden maar weten het niet zeker en hij kan het niet meer vertellen, als hij al zou willen.

Ik heb me er eerlijk gezegd nooit mee bezig gehouden. Wel met zijn geweldige muziek, mooie stem, sterke teksten, geniale danspasjes... de rest is privé wat mij betreft.

De mortuis nil nisi bene, over de doden niets dan goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn vader maakte hem belachelijk en hij had een huidziekte waar je witte vlekken van krijgt en later ook nog een andere huidziekte. Verder heeft ie zich een keer laten opereren voor een bepaalde clip om er anders uit te zien (maar mogelijk weer met zijn vader in gedachten, wat een extra push gegeven kan hebben).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hij bleekte zichzelf niet hij had de ziekte vitiligo (teminste dat zij hij) en dan verlies je pigment in je huid. eerst dachten ze dat het niet waar was maar zijn kinderen hebben het zelfde probleem dus is het logischer dat hij de ziekte echt had