Mijn nieuwe Ipod Nano gaat niet aan. Iemand een idee hoe dat komt en of ik misschien wat fout doe?

Volgens mij is hij gewoon kapot bij mij aangekomen...

Ik heb hem lang opgeladen (zonder het oplaadsymbool te zien). Ook als ik hem in de pc doe, gebeurt er niets.
Verder volg ik de instructies: het slotje staat naar links en om hem aan te zetten druk ik 'menu' in...

Toegevoegd na 1 uur:
Bedankt allemaal.

Maar ik denk dat de aansluiting van mn Ipod zelf kapot is: opladen gaat niet en de pc (en Itunes) ziet helemaal niets als ik hem inplug. Waarschijnlijk terugsturen dus :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er iets mee gebeurd? Gevallen? In het water terecht gekomen?
Kimath
13 jaar geleden
Bij mijn Nano (oudere generatie) zette ik hem aan door op play te drukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijkt ook een oude versie te zijn: ik heb hem nu aan! Het slotje moet de andere kant opstaan en ik moest inderdaad op play drukken... Beide het tegenovergestelde van de handleiding... Heel apart. Maar bedankt! Zit nu met andere problemen:
-Hoe stel je bijvoorbeeld de tijd in? Ik kan de uren wijzigen maar kom op geen enkele manier bij de minuten...
-Hoe zet je er muziek op? Op 'mijn computer' staat ie niet...

Antwoorden (2)

Als antwoord op de uitbreiding van je vraag (bij reacties):
Muziek op je iPod zetten, doe je via iTunes.
Gratis te downloaden via deze link: http://www.apple.com/itunes/download/

Als je dat geinstalleerd en opgestart hebt, en je sluit daarna je iPod aan, wordt die automatisch herkend door iTunes. Volgens mij moet je dan eerst wat info invullen van naam van je iPod enzo.

Nu kun je je muziek collectie van je computer laden in iTunes, en dan wordt het automatisch overgezet naar je iPod op het moment dat je deze aansluit op je computer en iTunes is opgestart. Heel erg makkelijk :)

Als je verder nog vragen hebt of het lukt niet, hoor ik het wel.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier de instructies voor tijd instellen:

1. Selecteer Extra's > Klok > Datum en tijd. Gebruikers met een vijfde generatie iPod of een iPod nano kiezen Instellingen en vervolgens Datum en tijd.

2. In het menu Datum en tijd kies je Stel tijdzone in en kies je vervolgens de juiste regio voor jouw locatie.

3. Als je de datum en tijd wilt instellen, kies je Stel datum/tijd in en blader je in het volgende scherm met het Click Wheel om de huidige uuraanduiding te kiezen. Daarna druk je op de knop Volgend nummer/Vooruitspoelen om naar de minuten te gaan. Ga op deze manier verder om AM of PM in te stellen, gevolgd door de dag, de maand en het jaar.

4. Selecteer Tijd in het menu Datum en tijd om een 12-uurs of een 24-uurs klok te selecteren.

5. Als je wilt dat de tijd wordt weergegeven in de titelbalk (wanneer deze optie is ingeschakeld, verschijnt de tijd in plaats van een menunaam), kies je Tijd in titel om deze instelling op Aan te zetten.
Kimath
13 jaar geleden
Misschien moet je hem van de hold knop afzetten :)