Kan iemand mij vertellen hoe dit soort foto's/afbeeldingen worden gemaakt. Zo strak en perfect! Bedankt

Toegevoegd na 2 uur:
Dan gaat het mij met name om op wat voor manier de foto's worden gemaakt.
Een glazen pop een spiraalmodel of verknipt en uitgelegd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

ja kan ook een truitje op een paspop hangen, foto maken.
daarna via de pc de pop weg wissen, en de foto een beetje bijwerken.
13 jaar geleden
Ja hoor, we doen hier de hele dag niet anders. Kledingstuk op een paspop en fotograferen. Paspop uitmaskeren en de binnenkant er apart in photoshoppen. of op speciale bodyformpoppen waar een uitsparing in zit voor de binnenzijde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry voor de reclame maar tis wel relevant in dit geval =-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voorbeeldafbeelding lijkt me geen foto, maar een tekening door een artiest.

Dat gebeurt ook veel. Vooral in de automobiel branche. Daar zullen fotografen geen foto's meer maken, maar die helpen bij de kunstenaar welke tekeningen maakt. Die tekeningen zijn zo echt, dat het net foto's lijken. De fotograaf helpt om het licht en schaduw goed te krijgen. Want dat is het beroep van de fotograaf: tekenen met licht.

Een foto maken van een auto is een kriem, omdat je altijd en overal spiegeling hebt van alles. Het is goedkoper om een goede tekening te maken dan om een hele grote studio in te delen dat je nergens geen spiegeling krijgt.

Het voorbeeld 'foto' van de auto is dus typisch een tekening, want nergens zie je een spiegeling van de natuur welke er omheen is. Puur en alleen de vorm wordt zichtbaar in de afbeelding.

---

Als het wel een foto is, dan inderdaad op een paspop en die weg photoshoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@gdanonym
Of denk je dat de reclameburo's van de automobielindustrie nog nooit van Photoshop gehoord hebben? Fotootje maken, beetje bewerken en weg is de spiegeling. Piece of cake.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kennelijk had ik een bron moeten opgeven: info van een professionele beroepsfotograaf en docent aan de fotoacademie in Amsterdam.