hoe noem je een echte luchtververser?

dus niet een ventilator of een airco. maar een apparaat met een slang voor oude lucht en een slang voor verse lucht.

dus een apparaat waarmee je een raamloze ruimte toch van frisse lucht kan voorzien.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als de lucht dan maar weet welke slang ze moet nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zetten we bordjes voor neer Ineke :) IN en UIT

Het beste antwoord

Mechanische ventilatie, zie je veel in flats.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een luchtververser, of luchtverfrisser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende typen airco's. Een type is wel degelijk dat ie lucht van buiten haalt en die de juiste temperatuur geeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een apparaat om de lucht te zuiveren , is o.a. een ionisator. Er zullen ongetwijfeld meeredere systemen zijn die claimen de lucht te zuiveren. Voor omschrijving ionisator, zie link.
jc54
13 jaar geleden
en echte lucht ververser kan niet zonder een ventilator:)

( maar dan niet zo een die op tafel staat en een beetje in de ronte blaast )

er wordt door een ventilator buitenlucht een luchtschacht in geblazen, dit komt met roosters uit ik ruimtes en de overdruk die hier ondstaat wordt weer afgelaten naar de buiten lucht, Mbv ramen of roosters.

lucht stroomt van zichzelf niet ( aleen bij temp. verschil ) dus een ventilator is een must om lucht van A naar B te krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Oreck) Air Purifier

ook te koop bij Tommy Teleshopping