Ik heb een nieuwe koelkast en vroeg mij 2 dingen af:

-Het bovenste plankje in de deur heeft een doorzichtige 'kap' zodat je hem kunt sluiten. Waar is dat eigenlijk voor? Wat kun je daar het beste in bewaren?
-Kun je ergens 'deurstops' kopen (voor weinig geld)? Mijn deur zwaait nu steeds helemaal open.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat bovenste vakje is handig voor bv eieren of een pakje boter of iets anders wat makkelijk deukt als je het onbeschermt weglegt.

Deurstoppers... zou ik zo niet weten. Maar als je deur vanzelf openzwaait als je hem loslaat dan denk ik dat je koelkast niet goed waterpas staat. Dat zou ik eerst controleren want dit is wel belangrijk voor een koelkast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) ook +je voor jou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, en nog beter kan je eieren helemaal niet in de koelkast zetten. Ik zet ze juist graag achter het dekseltje omdat ik verse eieren koop, los, geen doosje dus...
@Nelly... dank je!

Andere antwoorden (5)

Boter doe ik erin bewaren en deurstop? Misschien minder hard open zwieren is de beste opl.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vakje in de deur is om bakboter in te bewaren, maar je bent vrij, om er wat je dan ook wil , in te doen natuurlijk.
Staat je koelkast wel waterpas, grote kans dat de deur helemaal openslaat omdat hij niet helemaal recht staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, toch fijn als je tegelijkertijd hetzelfde antwoord als het schrijven bent... +-je van mij.
Wij bewaren er tomaten en soms paprika's of pepertjes erin. Het doel van de kap is om het af te dekken, dus als jij een tomaat aangesneden hebt kun je hem op het plankje leggen met de kap - en de kap dichtdoen - zodat hij afgedekt is. Dus de kap dient om voedsel op een hygiënischere manier te bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wanneer je zelf de koelkast heb geplaatst zou ik nog een keer kijken of hij waterpas staat. Is hij geplaatst door de winkel waar je hem hebt aangeschaft direct contact opnemen met de leverancier.

Ik vraag me wel af of je koelkast zover uit het lood kan staan dat je deur vanzelf open gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een koelkast heeft fasen.boven in vlees en vleeswaren.
daaronder frisdranken melk zuivel.tomaten paprika,s nooit in een koelkast bewaren ze verschrimpelen.eieren zitten toch al luchtdicht,in een keukenkast.een ventilator in een koelkast niet versperren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vlees en dergelijke moet op de koudste plek. Dat is meestal zo ver mogelijk onderin, in de praktijk dus direct boven de groentela.
http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/22003-voedsel-bewaren-tips-houdbaarheid-hoe-lang-welke-plek.html