Mag een beveiligingsfirma een monteur laten informeren naar kostbaarheden in huis?

De monteur van de firma XXXXX informeerde bij een reparatie tussen neus en lippen door of er een extra verzekering voor kostbaarheden was afgesloten.

Nu waren wij verbaasd over de vraag en de monteur gaf zelf aan zich ook niet gemakkelijk te voelen bij het stellen van de vraag. Maar het moest van hogerhand zei hij.

Bij de XXXXX is een klacht ingediend over deze gang van zaken en als reactie wordt nu het servicecontract etc. eenzijdig door hen verbroken. Men was boos over het gebrek aan vertrouwen in de XXXXX.

We hebben aangegeven dat ze wel het advies aan hun klanten kunnen geven bij de verzekeraar na te vragen of een bepaalde installatie voldoet, maar zeker niet een vraag naar kostbaarheden in huis. Daar hebben ze volgens ons niets mee te maken als beveiligingsfirma.

Als een monteur zelf ook een lijstje bijhoudt + uit z'n doppen kijkt weet hij binnen de kortste keren waar wat te halen valt + hoe binnen te komen.

Nu blijft de vraag of ze zo'n vraag wel mogen stellen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vreemde vraag.

Je kun ook zeggen dat ze de verzekering eens moeten bellen of ze gedekt zijn in combinatie met de geïnstalleerde installatie.

Lijkt me netter. Ik zou m'n mond ook dichthouden tegen iemand die waarschijnlijk zo bij me binnen kan lopen, als hij dat zou willen. Ze zouden te vertrouwen moeten zijn maar garantie heb je natuurlijk nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Hij vraagt toch niets specifiek?
Enkel of er een verzekering is afgesloten.

Lijkt mij als beveiligingsbedrijf een goede tip aan klanten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet erg gepast!

Maar in nederland mag je alles vragen, en hoef je niets te antwoorden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij puur en alleen een vraag om te kijken of je wel goed verzekerd bent, als je daarbij nee antwoord is het niet zo dat hij met jou rond de tafel gaat zitten en al je laatjes open trekt.

Als beveiligingsfirma is het zo dat je je wilt dat de huizen goed beveiligd zijn, maar mocht er onverhoopt wat gebeuren, wil je toch dat de eigenaren van het huis goed verzekerd zijn.

Als het oppervlakkig blijft is er niks mis mee, hij vraagt niet naar specifieke kostbaarheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kortweg een zeer ongepaste en indiscrete vraag.
Met verzekering heeft het niets te maken , hooguit met koppelverkoop.
Je betaalt een beveiligingsbedrijf voor het beschermen van je privacy, niet voor het schenden daarvan.
Dat je een klacht ingediend hebt , is zeer terecht.
beveiligingsfirma's mogen alleen maar een verklaring van beveiliging afgeven waarmee je korting krijgt op je inboedelverzekering.
Iedere verdere communicatie tussen die twee schaadt je belang en is dus ongewenst en zeer onfatsoenlijk.
He heeft er de schijn van dat de beveiligingsfirma connecties onderhoudt met het boevengilde als ik niet beter zou weten.
het moet niet gekker worden!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat de firma cq monteur denkt dat er kostbaarheden zijn is niet onlogisch. Daarom is hij immers bij jullie bezig.

Wat de bedoeling is geweest van de monteur valt uit deze samenvatting niet op te maken. Feit is dat de vraag ongepast is. Veel beter ware het geweest om heel algemeen te adviseren: "Kostbaarheden vallen doorgaans niet onder de inboedelverzekering; die moet men apart of als aanvulling afsluiten met opgave van een getaxeerde waarde. Maak hier ook foto's van".
Dat advies kun je dan zien als een extra service.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een gebrek aan vertrouwen uwerzijds en tevens een gebrek (maar minder) aan begrip van de beveiliger.
Misschien niet diplomatiek genoeg aan gepakt?