E-reader met 3g, handig voor op reis of niet?

Ik overweeg een kindle (of andere e-reader) aan te schaffen voor een reis naar Australie en ShangHai. Het lijkt me handig om er een klein beetje mee te kunnen internetten (mailen, wikipedia, nieuws). Ik heb 0 ervaring met 3G en met Kindles, maar hoe gaat dat? Moet je dan een data abbonement kopen? Betaal je per MB? Is het internationaal geregeld? En eh... gaat er een sim kaart in die Kindle dan ofzoiets?

(Er is een Kindle met Wifi+3g en een versie met alleen Wifi)

En als mensen nog suggesties hebben over e-readers, ook hartstikke welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De e-ereaders van nu zijn eigenlijk nog niet geschikt om op te internetten. Ik zou dus een simpele kopen (Zelf heb ik die van 200 euro van Sony, gekocht bij Bol.com). En ik zou ook eentje nemen die ePub ondersteund. Op de Kindle kun je niet zo veel nederlands talige boeken kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je. Het is uiteindelijk de Sony PRS-600 geworden. Geen internet, wel 2 geheugenkaartslots, mogelijkheid om aantekeningen te maken en te tekenen. Fijn ding!