Hoe kom ik aan belachelijk simpele gps navigatie voor een robot?

De laatste maanden ben ik flink bezig geweest met het bedenken, tekenen en testen van systemen / materialen voor het maken van een robot.

Natuurlijk ook veel verdiept in het internet over robotica, maar het valt me op dat er geen simpele oplossing blijkt te zijn voor gps path planning. Dat terwijl het idee simpel is:
Lokatie 0 naar Lokatie A = wielen richten naar lokatie A (robot ontwijkt door sensoren objecten) en stuurt na een aantal seconden bij (bereikt marge van eindpunt en stopt).
Lokatie A naar Lokatie B= wielen richting naar lokatie B etc...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kan een GPS onderzoeksgroep benaderen.

Deze groep bouwt zelf GPS: http://rmit.edu.au/browse;ID=r0uowea0m9b41

en ook Safe the Elephants in Kenya heeft contacten met een bedrijfje dat low-budget GPS systemen bouwt (Chip unit voor een tiental euros.)