Wat is er mis de computer?

Ik zat dus liedjes te luisteren en toen viel opeens de computer zomaar uit.
Hij stond helemaal niet zo lang aan (max. een half uur) en toen opeens uit. Ik vond dat dus erg raar en probeerde computer opnieuw op te starten maar dat lukte niet. Maar het beeldscherm kon dus wel aan ( en de tv ook gewoon).
Dus wat is er mis mee?

( hij is van November 2006 en hij was ook al is een keer stuk gegaan en toen heeft de winkel hem gerepareerd. Toen was er iets mis met het moederbord ofzo).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Krijg je nog wel lampjes te zien als je de stekker en in doet en de pc probeert op te starten, als dat niet zo is ligt het aan je voeding. Kijk alle stekkers na, koppel alle randapparatuur los en probeer het nog eens. Als het dat nog niet werkt moet je hem terugbrengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ik hem niet meer terug kan brengen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
danj

Andere antwoorden (4)

2006 ; in computertermen noemen we dat inmiddels toch wel een ouwetje, al kan hij nog prima functioneren. Maar als er wat mis mee is, is terugbrengen inmiddels vermoedelijk geen optie meer.

Hopelijk heb je een handige computerjongen in de buurt die je kan helpen, want het kan echt van álles zijn, van oververhitting tot problemen met de voeding of de bios of gewoon domme pech (want het is en blijft een computer). In ieder geval is daar van hier af geen zinnig woord over te zeggen.

Als je de computer aan had staan met alleen muziek / een paar programma's open, kan hij op een gegeven moment natuurlijk op stand-by gesprongen zijn, en als er dan nog van alels draait, kan je hem inderdaad behoorlijk in de soep draaien. Soms helpt opnieuw opstarten dan, maar soms is er ook meer mis en moet je in een andere modus opstarte ; ook niet echt lekenwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de voeding het begevem heeft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is er iets met de power knop. Dat was zo een oude computer die het bij mij begaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan je voeding zijn die het heeft begeven maar als je beeldscherm het wel doet dan is het niet je voeding. Het kan naar alle waarschijnlijkheid een virus zijn. Als je een virus scanner heb (wel een nieuwe of die recent is geupdate) zal je dat eens moeten proberen.