Hoe gebruik je de compatibiliteitsmodus op windows 7?

Ik heb een aantal spellen maar die zijn niet compatible met windows 7. Nu zei iemand tegen mij dat je daarvoor een compatibiliteitsmodus hebt. Dus nu vraag ik me af: Hoe zet je die aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Klik met je rechtermuisknop op (de icoon van) het spel, en kies voor Eigenschappen. Ga naar het tabblad Compatibiliteit en maak daar de aanpassingen die nodig zijn.
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als Windows 7 Ultimate of Enterprise hebt, kan je de Windows XP modus downloaden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Zie in de tweede bron ook informatie over de standaard compatibiliteitsmodus die in Windows 7 zit. De XP modus is daar weer een uitbreiding op.

Ook kan je de wizard starten:

Open de probleemoplosser Programmacompatibiliteit door te klikken op de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ probleemoplosser in het zoekvak en klik vervolgens op Probleemoplossing. Klik onder Programma's op Programma's uitvoeren die zijn gemaakt voor vorige versies van Windows.

Toegevoegd na 9 minuten:
Of bekijk de video:

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Make-older-programs-run-in-this-version-of-Windows
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan in XP-modus, maar deze is niet beschikbaar in de standaard (goedkopere) versies van windows 7