Waarom duurt het opladen van mijn elektrische mountainbike zolang?

Ik ben vandaag mijn elektrische mountainbike batterij voor het eerst aan het opladen en deze duurt heel lang om op te laden (bezig van 13u tot 21u30 nog niet opgeladen)
Batterij: 36V/16Ah 576Wh
En de oplader is 2A

10 maanden geleden
1.4K
Amadea
10 maanden geleden
Is het zeker dat dit een nieuwe accu is, of zou het ook kunnen dat men jou heeft afgescheept met een oud exemplaar?

Antwoorden (2)

Ja dat zou zou maar kunnen.
Mijn dochter heeft sinds vrijdag een nieuwe fiets met een 500 accu op haar nieuwe fiets gekocht, want standaard krijg je een 300 en op de doos staat vermeld dat het 5 tot 7 uur duurt om een 500 accu op te laden. ook met een 2A lader.
Aangezien ikzelf een 4A lader heb, met dezelfde aansluiting (Bosch) moest ik zaterdag toch even vragen of het ook met mijn lader kon, de fietsenmaker zei toen ook met een 4A lader gaat het veel sneller maar kost ook iets meer.
Nu heb jij nog meer 576 en zal dus ook langer duren...
Verwijderde gebruiker
10 maanden geleden
jc54
10 maanden geleden
Wat is de relatie tussen stroom (A) en vermogen per uur (Wh)?
16Ah : 2A = 8h
In theorie zou het 8 uur duren, in de praktijk heb je altijd verlies van energie die wordt omgezet in warmte. Met een uur of 9 (maximaal 10) zou de accu wel vol moeten zijn.

In het vervolg niet volledig leeg rijden en gewoon 's nachts aan de lader hangen.
10 maanden geleden