Hoe kun je via een elektra tussenmeter de meterstand aflezen van het laatste jaar?

een jaar geleden
1.8K
ronron1212
een jaar geleden
Dat is makkelijker te controleren aan de hand van je jaarafrekening daar staat precies op wat je dat jaar hebt gebruikt.
SnakeEye
een jaar geleden
Op de jaarrekening komt geen tussenmeter voor... Daar kun je standen van de hoofdmeters aflezen.
ronron1212
een jaar geleden
Met tussen meter kun je niets alleen het gebruik zien van de aangesloten eenheid.

Antwoorden (1)

Als je een slimme tussenmeter hebt, dan kun je vaak voor een zelf te bepalen periode het verbruik zien. Kijk in de gebruiksaanwijzing van het specifieke model welke gegevens je hoe en waar kunt aflezen.

Met een eenvoudige ouderwetse tussenmeter kun je alleen de actuele meterstand aflezen. Om het verbruik over een bepaalde periode te berekenen zul je aan het begin en eind van die periode de meterstand moeten noteren. Heb je een jaar geleden niet de stand genoteerd, dan kun je niet 12 maanden later uitrekenen wat het verbruik was over die 12 maanden.
een jaar geleden
ronron1212
een jaar geleden
Eeen slimme meter of een slimme tussen meter geven geen standen in het verleden.