Waaraan ligt het dat de naald van mijn platenspeler automatisch terug gaat, als ik hem op plaat zet?

Afgelopen jaar had ik een mooie en een fijne platenspeler gekocht (TEAC tn-100). Hij werkt super goed en super fijn, maar nu sinds een paar weken gaat de naald automatisch terug als ik hem op de plaat probeer te zetten. Eerder gebeurde dit wel een paar keer maar daarna stopte het weer, maar sinds afgelopen week krijg ik de naald echt niet meer op de plaat.
Dus ik vraag me af waardoor dit komt, en wat er aan valt te doen?

een jaar geleden
1.8K
Antoni
een jaar geleden
@MerledeGroot, op een platenspeler die ik ooit had, zat rechts aan de voorkant (dus niet aan de bovenkant) een knopje waarmee je op ieder moment de naald kon laten terugkeren naar de beginpositie. Misschien heeft jouw platenspeler ook zo'n knopje en druk je dat steeds weer per ongeluk in?
HannekeJanssen
een jaar geleden
Als je het apparaat in het afgelopen jaar kocht zit er waarschijnlijk nog wel garantie op? Ga ermee terug naar de winkel waar je hem kocht.

Antwoorden (1)

Je platenspeler denkt dat de plaat is afgelopen. Volgens de fabrikant kun je hem opnieuw leren waar het einde van de plaat is, door de arm met de hand helemaal naar het einde van de plaat te brengen. De 'uitloopgroef' dus. Als het plateau dan stopt met draaien dan weet ie weer waar de plaat eindigt en moet hij weer gewoon te bedienen zijn. Aldus de fabrikant. Als dat niet helpt kan er wat defect zijn aan het inwendige.
escape
een jaar geleden