Hoe zet je de draaivergrendeling van een 360 graden draaibare laptop uit(lenovo)?

Ik weet al dat ik het uit kan zetten wanneer ik mijn laptop dubbel vouw en hem als tablet gebruik, maar als ik hem weet openvouw in laptop stand gaat de draaivergrendeling automatisch weer aan, en de knop word grijs. Ik kan hem dus niet weer uitzetten. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Picture for question
een jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Hopelijk werkt één van deze opties:

Optie 1
Draai de laptop in portretmodus als deze zich in de liggende modus bevindt of in liggende modus als deze zich in de portretmodus bevindt. Als je de laptop draait, wordt automatisch de optie draaivergrendeling geactiveerd. Als het apparaat niet automatisch overschakelt naar de portretmodus, moet je mogelijk handmatig overschakelen met behulp van de volgende stappen: Ga naar Zoeken en typ Instellingen. Open Instellingen en ga naar Systeem - Weergave. Zoek Oriëntatie en kies portretmodus.

Optie 2
Als je apparaat in de bureaubladmodus staat, probeer dan over te schakelen naar de tabletmodus.
https://support.lenovo.com/us/nl/solutions/ht501466

Optie 3
Werk de beeldschermadapters bij:
- Zoek onderaan Start op Apparaatbeheer
- Klik op Beeldschermadapters
- Rechtermuisknop op een adapter: stuurprogramma bijwerken.

Optie 4
Zet de Sensor Monitoring Service bij Services op Automatisch, zie:
https://silicophilic.com/windows-10-rotation-lock-greyed-out/
SimonV
een jaar geleden