Hoe kan het dat de touchpad van mijn laptop elektrostatisch geladen is?

Hoe kan het dat de touchpad van mijn laptop elektrostatisch geladen is? Hij lijkt steeds meer te verspringen en niet te doen zoals normaal.

2 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het statische gevoel en in sommige gevallen een slecht of niet reagerende touchpad komt bijna altijd door geen of slechte aarding.
Test dus op een geaard stopcontact en kijken of het weg is. Zo ja, verlengsnoer met randaarde gebruiken op het geaarde stopcontact.
Zie ook:
https://www.quora.com/Why-is-my-laptop-touchpad-producing-minor-electric-shocks
https://www.dignited.com/55725/laptop-electric-shock-how-to-fix/
Toegevoegd op 15 januari 2022 13:21: tekst
SimonV
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
Het jammere is alleen dat nagenoeg alle opladers van laptops 2-aderig zijn. Oftewel niet geaard. Dat kan het stopcontact nog zo geaard zijn als je wil, aarding op de laptop is dan een stuk lastiger.
MrBart
2 jaar geleden
Ik heb op een andere plek getest en de oplaadkabel eruit getrokken, het probleem lijkt opgelost.