Hoe koppel ik mijn laptop aan een monitor met een HDMI-kabel zonder een HDMI-input in mijn laptop?

Ik wil mijn monitor verbinden aan mijn chromebook door middel van een hdmi kabel te gebruiken. Op mijn chromebook zit geen hdmi ingang maar alleen een usb en usb c aansluiting. Op mijn monitor zit een hdmi en displayport aansluiting.

Het koppelen werkte de 1e keer prima door middel van een tussenstuk van usb c naar hdmi maar al snel werkte de connectie niet meer. Ik heb later op bol.com een tussenstuk van usb naar hdmi gekocht maar die werkte helemaal niet.

Met de monitor of hdmi kabel is niks mis want die doen het wel op een andere laptop.

Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Misschien een kabel met een hdmi en usb c aansluiting? Geen idee of het werkt overigens.

Antwoorden (1)

Het is niet duidelijk wat je met een ‘tussenstuk’ bedoelt.
Een degelijke adapterkabel zou goed moeten werken, zoals de BlueBuilt USB-C naar HDMI Converter Zwart. Deze wordt ook voor Chromebooks gebruikt.
https://www.coolblue.nl/product/856118/bluebuilt-usb-c-naar-hdmi-converter-zwart.html
SimonV