Hoe kan je een oude telefoon aansluiten op een gewoon stopcontact?

Wij hebben een oude telefoon met draaischijf en zouden deze graag aansluiten op een gewoon stopcontact. Kan dit en wat moeten we hiervoor doen?

Vriendelijke groet
Iris

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
ronron1212
3 jaar geleden
Je bedoeld op een telefoon aansluitpunt een stopcontact is voor stroom.

Antwoorden (3)

Daar heb je de telefooncontactdoos voor.
jc54
3 jaar geleden
escape
3 jaar geleden
Je kan met die oude draaischijftelefoons geen nummer meer kiezen!
Dat kan alleen als je je handige neefje een printje laat inbouwen. Dan wordt de oude telefoon aangepast aan de nieuwe normen. Te koop bij AliExpress voor ca. 15 euro.
https://bit.ly/3p47ZLV
escape
3 jaar geleden
Via een convertor kun je een draaischijftelefoon nog gewoon gebruiken bij KPN “vast bellen”. Heb je een andere aansluiting, zoals Internet plus bellen, ZIGGO, UPC? Dan heb je een zogenaamde pulse tone convertor nodig om te kunnen bellen. Zonder convertor kan er alleen naar jou gebeld worden en kun je zelf niet een nummer kiezen. Als je dan gebeld wordt, zal de telefoon gewoon rinkelen en als je opneemt kun je gewoon een telefoongesprek voeren.
De convertor zorgt er voor dat de ouderwetse signalen van de draaischijf worden omgezet naar moderne signalen, zoals die van een druktoetstelefoon.
Er zijn verschillende soorten convertors op de markt. Je hebt inbouwconvertors en losse convertors. Ze hebben ieder zo hun voor- en nadelen, maar de losse is het meest eenvoudig. Het is gewoon een kastje dat je aan je telefoonmodem prikt.
De meeste convertors geven ook de mogelijkheid om hekje (#) en sterretje (*) te draaien. Daarnaast hebben vaak ook de mogelijkheid om telefoonnummers op te slaan in het geheugen.
Verzeker je er wel van dat de telefoon goed werkt, voor je een convertor aanschaft.
SimonV