Welke lamp kan je verschillende standen zetten met aantal Kelvin?

Hi,

Ik had laatst een lamp gevonden op internet maar ben hem nu kwijt helaas. Het was een lamp en volgensmij een led lamp die je op 3 verschillende standen kon instellen.
Stand 1: 3000 Kelvin
Stand 2 : 4500 kelvin
Stand 3 6500 kelvin

Of iets in die richting het leek hier heel erg op. Hij was ongeveer rond de 30 euro volgensmij kan iemand mij hierbij helpen? Of hoe zoon lamp heet?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
jc54
3 jaar geleden
Ik denk dat je lumen bedoelt. Stand 1: 3000 lumen
Stand 2: 4500 lumen
Stand 3: 6000 lumen.
Lumen staat voor de hoeveelheid licht.

Antwoorden (2)

Kelvin is een meeteenheid van warmte, net als Celsius en Fahrenheit.
Er zijn verschillende lampen in de handel als "warmtelampen" en LED lamp met "kleurtemperatuur". Hierbij wordt vaak een hoeveelheid Kelvin aangegeven.
Als je zoekt op de term "warmtelamp" vind je mogelijk wat je zoekt.
3 jaar geleden
Er zijn verschillende soorten led lampen te koop die deze functie hebben. Ikea heeft bijvoorbeeld een serie Tradfri met een basisset met drie lichtkleuren. 3000, 5000, 6000 kelvin. Zie link.

Philips heeft de serie Hue Ambiance, maar deze is aanzienlijk duurder.