Wat is dit voor een onderdeel van mijn iPhone 8 Plus?

Ik heb als ik memo’s luister via whatsapp dat mijn scherm vaak dichtklapt en de memo stopt zonder dat ik iets doe, nu zit in in een TEAMS meeting en tijdens het vapen met mijn elektrische sigaret en wanneer ik de stoom uitblaasde tegen mijn scherm aan gebeurde er ook tijdens mijn teams meeting dat mijn scherm “afsloot” en zwart werd.

Nu ben ik erachter gekomen dat als ik mijn vinger op dat bovenste puntje van mijn iphone houd, dat dan mijn scherm zwart word en dat dit waarschijnlijk ook de reden is dat mijn memo’s op whatsapp ineens stoppen. Het ligt waarschijnlijk dus aan dat bovendste rondje op mijn iphone (op de foto waar de pijl naar wijst)

Ik weet dat bovenaan je geluidsspiekertje is en je voor-camera, maar wat is toch dat andere rondje? Hoe heet dit en hoe kan ik dit uitzetten?

Picture for question
3 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Dit probleem komt waarschijnlijk doordat de de lichtsensor (dat is waarschijnlijk dat gaatje) ziet dat er iets dichtbij is. Bij sommige apps zal hij dan het scherm uitschakelen, zoals bijvoorbeeld als je aan het bellen bent. Zo druk je niet per ongeluk op met je oor op een verkeerd knopje. Deze sensor kan je niet uitschakelen. Je zou kunnen proberen om de telefoon te herstarten en die sensor even schoon te maken. Misschien zal hij het dan beter doen.