Op hoeveel ampère kan je je telefoon maximaal opladen?

Ik heb een Samsung telefoon, maar mijn adapter is kapot gegaan. Ik weet nu niet hoeveel Ampere mijn telefoon maximaal aankan. Ik weet dat het bij andere soort apparaten niet uit maakt hoeveel Ampere, maar ik dacht dat het met een apparaat met een accu wel anders zou zijn.

3 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Een accu laadt met de maximale stroomsterkte die deze accu kan verwerken. Dus als je een accu hebt van 500 mA. dan laadt deze max. 500 mA. ook al heb je een lader die 1000 mA. is.
jc54
3 jaar geleden
Noahbengte
3 jaar geleden
Dus je kan bijvoorbeeld ook gewoon een 40A adapter erop doen? (Zelf wil ik een 3a adapter gebruiken)
TurfGraver
3 jaar geleden
Yep. Ampère zal bepaald worden door wat wordt afgenomen.
Niet door wat er op staat wat het maximaal kan leveren.