waar moet ik de kabels steken?

met de erfenis pakte men vader een oude schuurmachine van rockwell mee van zijn vader, het is natuurlijk een oude machine en de kabel is ook door zen haar, hij gaat nog wel maar de zijn andere kleuren dan die van vandaag, het is van de machine, blauw/zwart/wit, kan ik dit nog op de kleuren van nu steken, zoja waar moet waar?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
TurfGraver
4 jaar geleden
Zet er voor veiligheid gelijk een ander kabel op...
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
danku voor je bericht, ik zou het willen kunnen doen, maar ik heb in het verleden oude machines opengelegd om zogezegt de kabels er van nu te willen aankoppelen, maar in mekaar steken was altijd een ander verhaal dat eindigt, op containerpark, zelf toen ik foto's maakte, stuk per stuk maar toch niet wouden baden,

Antwoorden (1)

De witte draad is de aardedraad; moet je dus aansluiten op de randaarde. (deze kleur is van vóór 1970). De blauwe en zwarte draad geven je de spanning op het apparaat.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
danku voor de tabel met welke combinatie en kabel er was vroeger, dus is het echt een oude machine blijkbaar, zen vader was ook heel zen leven lang timmerman <_< ik hoop dat ik er de wijs uitgeraak, want met de machine is er niks mis, gwn de kabel waar de binnenste kabels met de zwart blauw en wit blootlagen op afstand.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
toch ff vragen dus ik heb de kabel van nu, met geel/groen bruin en blauw dus waar moet de wit en zwart en blauw aangekoppelt worden, liefsft antwoorden me de kleuren nie benamingen van de draad ;)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@gryze190
De geel-groene draad is de aarddraad; moet dus i.p.v. de witte. De bruine en blauwe kun je zetten in plaats van zwart en blauw. Succes.