Is mijn accu kapot als ik hem te ver heb laten ontladen?

Ik heb doordat ik mijn autoradio van mijn kistradio gisteravond vergeten ben uit te zetten, de accu tot 10.0 volt laten ontladen (het gaat om een 7a 12v brommeraccu). is deze nu kapot? aangezien overal wordt gezegd dat je een accu eigenlijk niet onder de 11.7 volt mag laten komen...

4 jaar geleden
1.6K
TurfGraver
4 jaar geleden
Kan er een heel verhaal van maken maar, ja.
Als je accu zover ontladen is is de kans groot dat deze nu niet meer op te laden is.

Antwoorden (1)

Nee, die zal het nog wel doen als je hem oplaadt. Ik heb dezelfde op de boot voor een flotterpompje, 1x opladen en hij doet het weer voor een jaar.