Wat kan ik doen als mijn Tom Tom geen GPS signaal meer ontvangt?

Mijn Tom Tom ontvangt opeens geen gps signaal meer. Vorige week nog wel maar nu blijft hij dit punt als laatste punt zien.
Wat moet ik doen? Resetten naar fabrieksinstellingen is al gedaan.
Kan ik updaten en waar kan dat gratis?
Iemand een idee hoe dit komt en wat ik moet doen. Bedankt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
15.8K

Antwoorden (3)

Als je navigatiesysteem geen GPS-signaal* ontvangt, wordt de rijweergave of het locatiepictogram mogelijk grijs weergegeven of zie je een foutmelding op het scherm, afhankelijk van je systeem. Houd er rekening mee dat zelfs onder optimale omstandigheden het enkele minuten kan duren voordat je systeem een signaal ontvangt.

GPS-problemen kunnen meerdere oorzaken hebben. Volg de onderstaande checklist en vind de oplossing die voor jou werkt.

Je zicht is geblokkeerd. Als je je in een bosrijke omgeving, in de buurt van hoge gebouwen of water bevindt, kan het langer dan normaal duren voordat je systeem een GPS-signaal ontvangt. Verplaats je indien mogelijk naar een omgeving met vrij zicht op de lucht.
De software of het QuickGPSfix-bestand voor je systeem moet worden bijgewerkt. Je systeem heeft de nieuwste software nodig om snel een GPS-signaal te ontvangen. Maak verbinding met TomTom HOME of MyDrive Connect en download software- en QuickGPSfix-updates.
4 jaar geleden
Reddie
4 jaar geleden
Kan de min ook gemotiveerd worden?
Wat je kunt doen als je Tom Tom het niet doet en je moet naar een onbekende plek:
- Raadpleeg een routeplanner voor het grove werk.
- Als je in de buurt bent,
---- Raadpleeg benzine stations medewerkers.
---- Raadpleeg voorbijgangers.
---- Bel aan bij mensen.
Reddie
4 jaar geleden
Ik heb al twee keer een oudere maar goed werkende TomTom gehad maar die geen ondersteuning meer kregen maar toch heel goed werkten. Nadat ik op TomTom HOME was ingelogd heeft deze er toch nog een kleine update op gezet. Nadat ik dit gedaan had kon ik probleemloos naar een betstemming rijden met alle satellieten aan. Als ik die afzette en terug naar huis wou gaan maakte deze geen verbinding meer met geen een satelliet. Pas als je uren of een dag wacht werkt deze terug optimaal tot je deze even afzet en de satellieten zijn weer weg. Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn twee oudere TomToms. Volgens mij, als je een Tomtom aansluit die niet meer ondersteund word zetten ze er een bug op waardoor deze niet meer correct werkt. Zo verplichten ze je al bijna om een nieuwe te kopen. De laatste had ik gekregen van een neef die er elke dag mee reed zonder problemen maar die sloot die nooit aan op TomTom Home!