Hoe kwaliteit foto-ontwerp verbeteren?

Dag lieve mensen

Ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb een ontwerp gemaakt voor een op T-shirt, maar de kwaliteit is niet goed genoeg om het te kunnen laten drukken. M.a.w zou iemand een makkelijk hulpmiddel weten om de kwaliteit (pixels) te verbeteren? Liefst iets zonder bv fotoshop want dit heb ik niet. Alle hulp is welkom. Als iemand van jullie dit wil doen voor mij, mag dat ook natuurlijk ;)
Groeten
Rebecca

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K
LeonardN
4 jaar geleden
Hmm. Vroeger (een paar jaar geleden) was het antwoord steevast dat dat niet kon. Vandaag de dag zijn er een paar technieken met onder ander met AI die dat wel kunnen.
Je zou dit kunnen proberen. https://letsenhance.io/ Maar eigenlijk is vaak gewoonweg het aantal pixels het probleem. Je kan pixels met allerlei websites en programma's upscalen, wordt het niet beter van, maar dan accepteert de t-shirt drukker wel jouw ontwerp.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
4 jaar geleden
@LeonardN
Ook namens mij bedankt voor deze tip !
Die site komt vast nog wel eens van pas.
SimonV
4 jaar geleden
Je kunt een afbeelding inderdaad niet scherper maken door pixels die er niet zijn.
LeonardN
4 jaar geleden
@SimonV Dat is het oude verhaal inderdaad, aangehouden als een mantra ook door mij. Met domme upscaling kan dat iid ook niet. Maar er is nu meer mogelijk dankzij AI/deeplearning. https://petapixel.com/2017/10/31/website-uses-ai-enhance-photo-csi-style/ nVidia is hier nu ook mee bezig met leuke resultaten https://www.youtube.com/watch?v=gg0F5JjKmhA
SimonV
4 jaar geleden
Uitgeprobeerd met twee enigszins onscherpe foto’s: lijkt nergens naar. Ik zie geen verschil.

Antwoorden (2)

Probeer "Hotpixels" een heel makkelijk programmaatje dat echt alles kan herstellen, vage of te donkere foto's maakt het vanzelf weer toonbaar. (zie downloadlink)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tot een paar jaar geleden kon dat niet. Upscaling was niet meer dan een vrij domme manier om pixel toe te voegen, zonder dat de kwaliteit verbeterde.
Vandaag de dag kan dat middels deep learning(AI).

Een site die daar gebruik van maakt is:

https://letsenhance.io/

(bron geeft voorbeeld van de site vs. ouderwetse upscaling)
Toegevoegd op 10 mei 2019 14:18: afbeelding
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Super het werkt! Bedankt :)
LeonardN
4 jaar geleden
Mooi, heb je echt het idee dat het kwalitief beter is, of komt de foto nu gewoon door op de website vanwege het hogere aantal pixels.