Kan ik de stroom richting een lamp met bewegingssensor met schakelaar uitschakelen?

Onder mijn overkapping heb ik een lamp die via een bewegingssensor word geschakeld. Dat is fanatisch wanneer ik er aan kom lopen, maar soms moet de lamp uitblijven wanneer we onder de overkapping zitten bijvoorbeeld. Dan wil ik diezelfde niet aanhebben en met een schakelaar uit kunnen zetten, zodat de bewegingssensor het niet doet omdat de lamp geen stroom krijgt.

Kan dit technisch?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Ja, je moet dan de lamp met bewegingssensor niet direct aansluiten op het lichtnet, maar er eerst een schakelaar tussen zetten. Wat je ook kan onderzoeken is of het stroompunt toevallig het enige is in een groep en je dus de groep in de meterkast uit kan schakelen (kleine kans, maar het kan ook zijn dat de andere lichtpunten/WCD's niet van belang zijn en je toch de schakelaar om kan zetten).