Een bewegingsmelder werkt met infrarood licht. Dit licht kunnen onze ogen niet zien, maar je zult het vast wel kennen van 'hittecamera's'. Een bewegingsmelder ziet dus niet echt een beweging, maar ziet een veranderende temperatuur. Deze verandering moet wel relatief snel gaan, maar een brand in huis gaat vaak ook zeer snel.
De bewegingsmelder zal het waarschijnlijk dus wel 'zien', maar hoe lang de melder blijft werken is maar net de vraag.
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Volgens mij is de informatie in het antwoord correct ! Vanwaar de min ?
Het apparaat zou bewegende vlammen of vallende objecten kunnen 'zien'. (mits in het 'zicht')

Maar het apparaat is er niet voor gebouwd en er al helemaal niet voor uitgerust. Het is zéér onveilig om er als volwaardige brandmelder op te vertrouwen !!!
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Dat hangt er van af van het toestel, hoe moderner het toestel is, hoe meer kans dat er is dat het af gaat bij brand.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Kan je dat verklaren? Welke technologie die we eerder nog niet hadden zorgt nu voor een betere " branddetectie" als het gaat om een bewegingsmelder?