Waar kan ik het beste op letten als ik een digitaal fotolijstje aanschaf?

Ik zag één andere vraag over fotolijstjes, maar dit gaat niet echt over mijn situatie, want onbegrijpelijke knopjes vind ik niet erg.

http://www.goeievraag.nl/vraag/digitaal-fotolijstje.25852

Ik ben met name benieuwd of het belangrijk is om een hoge resolutie te zoeken (bijv. 800X600) en of het echt handig is om een WIFI connectie te hebben met het lijstje.

Ik kijk zelf altijd op kieskeurig.nl en ben dat nu ook zeker van plan, maar welke aspecten zijn nu echt belangrijk?

De richtprijs voor de aanschaf is rond de 100 euro of minder.

Toegevoegd na 6 dagen:
-- REACTIE --

Goed idee om eens te kijken bij mediamarkt of een andere winkel. Er zijn grote verschillen in uitvoering en bij veel lijstjes is de rand niet echt mooi. Ik vond de nieuwe Philips lijstjes geweldig, die hebben een hele mooie navigatie in de frame zitten. Als je met je vinger op de rand tikt lichten er knopjes op om te bladeren en af te spelen.

Ik merk dat de hoge resolutie schermen nog wel erg duur zijn en ben voor een 8 inch schermpje gegaan. WIFI connectie heb ik maar laten schieten. Dank voor de hulp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, ik heb ooit zo'n ding gekregen (jaren geleden al) en het enige dat ik er vervelend aan vind is dat er geen geheugen inzit. Je moet er dus altijd een stickje in laten zitten om hem te laten werken. Daarom gebruik ik hem ook nooit.
Maar zoals gezegd is dat een oud ding van jaren geleden dus geen idee vwb de nieuwe en waar je daarbij op moet letten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen ze er jaren geleden waren vond ik ze ook niet toereikend. Je hebt ze nu waarin je een SD kaartje kunt doen of met wifi verbinding. De schermen zijn nu ook veel groter geworden. Ik zag asl 15 inch voor 150 euro.

Het beste antwoord

Feitelijk is het alleen belangrijk wat jíj met je fotolijstje wil gaan doen.
Rond de 100 euro kun je leuke exemplaren kopen. Wat voornamelijk belangrijk is, zijn de resolutie van je scherm, de grootte, in welke modus het lijstje je foto's kan weergeven (Portrait of Landscape), en wat het interne geheugen is van het apparaatje.

Als je hem op je wifi netwerk wilt aansluiten is het geheugen niet zo belangrijk in die zin, dat als je van plan bent foto's vanaf je computer weer te geven, deze dus ook altijd aan moet staan. Dus of een groter geheugen, of een wi-fi verbinding lijkt me zeker een bedenking waard. Persoonlijk zou ik dan voor een groter geheugen(kaartje) gaan en dan eens in de zoveel tijd nieuwe foto's erop zetten. Ik zou dan ook iedere keer naar boven moeten lopen om de pc aan te slingeren om beneden weer foto's te kijken, en als je pc toch dicht naast het fotolijstje staat, dan kun je net zo goed de diashow van windows aanzetten.

Ik zou eens een dagje gaan shoppen bij een mediamarkt of een andere grootgrutter in electronica. Hier kun je de lijstjes echt goed met elkaar vergelijken en zien wat jouw persoonlijke smaak is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee van Mediamarkt. Ik stel me voor dat we af en toe een andere foto willen tonen. Dat doen we nu ook met een lijstje van IKEA waarin je net als een kalender steeds een andere foto voor kunt zetten. Dus daar een digitale variant van zou al leuk zijn. Wireless heeft wel voordelen als er vast geheugen in zit en je dus op afstand de foto's kunt wijzigen, maar een SD kaartje kan ook, ik heb een cardreader in mijn pc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij dat soort winkels staan ze werkend tentoongesteld, en kun je ze het best bekijken. :) En als je de goedkoopste prijs wilt, bekijk je hem bij de Mediamarkt, en bestel je het lijstje van je keuze vervolgens online bij iemand anders. Dat scheelt echt enorm in de kosten.

Andere antwoorden (1)

Geheugen, wifi verbinding, afmeting van het lijstje, gebruiksaanwijzing, bediening gemakkelijk, merk, prijs, garantie, naam van de keten die het verkoopt, etc.