Wat voor accu heb ik nodig?

Goedendag,

Ik heb een accu nodig voor een apparaat van 24 volt en 120 watt. Het apparaat moet het 3 uur kunnen volhouden.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
TurfGraver
6 jaar geleden
In theorie: 120 (watt) gedeeld door 24 (volt) is stroom (5 Ampère).
Voor drie uur is dit tijd (3uur) keer stroom (3A) is 15Ah (ampère uur).
Echter, praktijk zal ander uitpakken, reken maar op iets van 24Ah. ;-)
jc54
6 jaar geleden
Twee auto-accu's van 12 volt in serie. Het hoeven geen zware accu's te zijn voor 3 uur 120 watt....

Antwoorden (1)

P= I x U => 120(W) = 5(A) x 24(V)
Je stelt dat het apparaat minstens 3 uur moet werken, dus moet je een batterij hebben die minstens 15Ah(5A x 3 uur) kan leveren met die spanning. In de bron staat een voorbeeldje van een Lithium-Ion batterij met die specificaties.