Koude radiatoren? Half warm? Ketel kapot?

Onze vloer is geschuurd en gelakt hiervoor moest de radiator in de woonkamer eraf.

Na het demonteren en het leegpompen van de leidingen en weer monteren van de radiator in de woonkamer worden onze radiatoren beneden in de hal, toilet en aanbouw maar niet warm.

In het begin werden ze wel half warm inmiddels helemaal niet meer. Ontluchten blijf ik maar doen er komt steeds wel iets lucht uit maar ik ben inmiddels al 2 weken verder..

Wel ben ik erachter dat als ik alle radiatoren boven dicht draai ze beneden wel goed warm worden. Wie weet wat het probleem kan zijn?? De ketel zelf is net een jaartje oud

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
jc54
6 jaar geleden
Is de druk in het systeem hoog genoeg?
AnnBoo8146
6 jaar geleden
Moet de ketel bijgevuld worden?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Druk is goed hoeft niet worden bijgevuld 1.5 staat hij op
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Druk is goed hoeft niet worden bijgevuld 1.5 staat hij op"
Draait de pomp wel?

Antwoorden (3)

bijvullen de ontluchters los draaien tot er water uit komt dan dicht draaien
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het ziet er naar uit dat er toch ergens een flinke luchtbel in een leiding zit. Dat kan zijn omdat de ontluchtingsventielen niet overal op het oogste punt zitten, ofomdat je er een over het hoofd ziet.
Proeer anders eens om (bij een draaiende pomp) alle radiatoren dicht te draaien op een na. Beginnen bij de radiator die het verst van de ketel zit. Zodra die goed warm is de volgende,en de eerst weer dicht draaien.
Hou daarbj de druk in het systeem op delaagst toegestane waarde. Immers: hoe lager de druk, hoe groter de luchtbel. De kans dat je 'm 'betrapt' wordt daardoor groter.
Overigens komt het vaker voor dat 1 of 2 radiatoren veel beter warm worden dan de rest. Dat kun je vrij simpel oplossen door ze half dicht te zetten of (beter nog) een thermostaatknop er op te zetten.
6 jaar geleden
Sommige CV' hebben een schakelaar op de pomp met 2 of 3 standen. Zorg dat de pomp op max staat, om de lucht zo goed mogelijk uit de leiding te krijgen.