Kan je met een 9V DC500Ma adapter een PC opladen ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Wat voor accu?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat kan, maar het zal waarschijnlijk zeer langzaam gaan, en zoals al eerder is gezegd hangt het af van de capaciteit van de accu en de nominale spanning. Als hij bv. volledig opgeladen 18 Volt en 1Ah is dan zal de spanning met deze gegevens rond de 9v ophouden met laden, en dus zal de maximale tijd om hem hiermee op te laden ongeveer 2 uur duren, wanneer de nominale accuspanning boven de 9v ligt dan heeft U een zogenoemde booster nodig, die de spanning omhoog brengt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als de benodigde spanning 19 V is, zal er niets gebeuren. De meeste laptop hebben een dergelijke spanning nodig. De laptop zelf regelt de rest. Als de laptop een micro USB laadpoort heeft, is 9 V te veel van het goede. Dan is een telefoon adapter goed. Er zijn kleine pc-tjes die met 9V tevreden zijn.

Het beste antwoord

Een laptop neem ik aan?
Zolang de laadspanning nagenoeg gelijk is (niet lager) aan de accu spanning zal het lukken. Er moet wel op gelet worden dat de laadstroom ook toereikend is.
En originele adapter heeft altijd de voorkeur!