Hoe maak je een usb oplaadstation met een autoaccu?

Ik wil graag mijn telefoon opladen met een oplaadstation. De voeding zou ik uit een autoaccu willen laten komen. Is dit mogelijk? En hoe sluit je die aan? Welke onderdelen heb je daarvoor nodig

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.7K
Reddie
6 jaar geleden
In de winkel (Action bijvoorbeeld) zijn adapters te koop die je gewoon in je sigarettenaansteker contact steekt.
Voor een habbekrats.
Tenzij je natuurlijk het wiel opnieuw wilt uitvinden.
LeonardN
6 jaar geleden
Ik nam aan dat de vrager met een losse accu, buiten een auto om werkt.
Dan zou deze ook een sigarettenaansteker 12v adapter moeten gaan halen (naast jouw oplossing). Maar ik kan de vraag verkeerd geïnterpreteerd hebben.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inderdaad zonder auto. Ik ga 2 weken zeilen en wil mijn telefoon dan fatsoenlijk op kunnen halen

Het beste antwoord

Met een 12v naar 5vUSB-adapter ben je er gelijk.
Rood aan de plus van de accu
Zwart aan de min van de accu
USB-kabel naar telefoon
Laden maar.
https://www.bol.com/nl/p/mmobiel-universele-waterproof-2x-usb-oplader-inclusief-bedradingsset/9200000056314164/?bltg=itm_event%3Dclick%26mmt_id%3D854851f19450fb8c%26pg_nm%3Dpdp%26slt_id%3Dprd_reco%26slt_nm%3Dproduct_recommendations%26slt_pos%3DC1%26slt_owner%3Dccs%26itm_type%3Dproduct%26itm_lp%3D0%26itm_id%3D9200000056314164%26itm_role%3Din

Toegevoegd na 1 uur:
https://www.allekabels.nl/zwakstroom/schakelaar/drukschakelaar.html
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
@LeonardN,
Gewoon bij de Action te koop. Steek je gewoon in het sigarettenaansteker contact.
LeonardN
6 jaar geleden
Ik hoop dat de vrager reageert, jouw methode gaat niet op als ik het begrijp zoals de vrager het bedoelt (denk ik).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hij moet inderdaad los op de accu aangesloten worden. Zonder tussenkomst van een auto. Ik ga 2 weken zeilen en wil mijn telefoon daarmee kunnen opladen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zag trouwens bij de reviews van het product in het linkje dat hij niet uit gaat als er niet opgeladen wordt. Dat je daar een schakelaartje voor nodig hebt. Enig idee wat voor schakelaar dat is?
LeonardN
6 jaar geleden
Dan is dit het antwoord.
LeonardN
6 jaar geleden
(reactie niet gezien/gekruisd)
Dat je daar een schakelaartje voor nodig hebt. Enig idee wat voor schakelaar dat is? Een simpele aan/uit schakelaar. Aangezien je er vrij bij kan kan je natuurlijk ook een van de kabels steeds loskoppelen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Top dankjewel!