Verschillen in aa/alkaline batterijen van verschillende merken?

Ik heb een draadloze bluetooth muis, en die heeft 2 aa-batterijen nodig. De batterijen van bijvoorbeeld de Hema werken goed, terwijl de muis bij batterijen van bepaalde andere merken helemaal stottert en erg achterloopt op de bewegingen.
Ik heb beide batterijen bekeken en ik zie geen verschil in informatie die erop staat. (allebei 1,5 V, penlite/LR6), het enige verschil is dat op die van de Hema "extra power" staat, maar dat lijkt me eigenlijk meer een verkooppraatje.
Ik dacht dat alle aa-batterijen hetzelfde waren?

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik heb nu oplaadbare geprobeerd en, hoewel op mijn muis 1.5V staat en deze 1.2V zijn werkt dat wel.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
6 jaar geleden
Probeer oplaadbare
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verschillende merken batterijen kunnen geen invloed hebben op het muisgedrag, als we ervan uit gaan dat nieuwe batterijen vol zijn en 1,5V geven. Bij een lager voltage kunnen de sensoren hun werk niet goed meer doen. Als ze leeg zijn wordt het voltage ook iets lager.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oplaadbare batterijen werken inderdaad goed. Ik heb de nieuwe batterijen nu een paar dagen erin zitten en nu werkt het ineens wel weer goed. gek.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zou het kunnen komen doordat de nieuwe batterijen eerst een te hoog voltage geven of zo?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nope, oplaadbare batterijen kunnen meer piekstroom leveren zonder dat de spanning instort. Daar zal 'm het probleem met die andere batterijen ook wel in gezeten hebben. Muis meer stroom dan de batterij goed kan leveren.

Het beste antwoord

De verschillen zijn bar klein, op de prijs na, die kan wel flink verschillen. Let wel op winkels die partijen van spullen verkopen, daar kan wel eens een oude of overjarige partij tussen zitten en daar worden batterijen niet beter van.
Als de batterijen die een stotterende muis oplevert nieuw zijn, ga er dan mee terug en vraag andere of je geld terug.

Oplaadbare batterijen is zeker een optie, check wel in de handleiding of je muis daar geschikt voor is en/of probeer het uit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt! Oplaadbare werken inderdaad beter

Andere antwoorden (1)

verschillen kunnen liggen aan de mah van de batterij, hoe hoger dit nummer hoe langer hij meegaat. Ook kan er een klein verschil in de contact puntjes zitten van de batterij. Mocht de batterij niet helemaal goed werken en heeft hij nog wel lading dan kun je de veertjes van het apparaat waar de batterijen ingaan even uittrekken of bijbuigen zodat de batterij wat strakker komt te zitten. Probleem is hier meestal wel mee opgelost.