Kun je losse + en - draadjes koppelen aan een Usb-kabel om stroom te genereren?

In onze bedrijfsbus hebben we een sirene ingebouwd. Deze hebben echter losse + en - draadjes, en hebben verder geen kabels. We sluiten hem nu aan op een blokbatterij, maar deze is na 3 dagen weer leeg. Is er een manier dat we deze draadjes kunnen koppelen aan een Usb-kabel zodat we de sirene in de auto Oplader-adapter kunnen aansluiten? Er is volgens mij 9V nodig.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Inekez1
6 jaar geleden
Koop een aparte adapter:
https://www.allekabels.nl/sigarettenaansteker/1616/1045241/sigarettenaansteker-autolader-voor-navigatie-en-camera.html?gclid=CK-v7die_tMCFcK4GwodGGoL5Q
Hemmie2van3Druten
6 jaar geleden
gewoon aansluiten op 12 volt met schakelaar

Antwoorden (2)

Dat kan dus helaas niet. USB werkt met / levert 5Volt.
Reddie
6 jaar geleden
De autolader maakt van de 12 volt accu spanning weer 5 volt voor je usb. Je zou de sirene wel, met een spanningsregelaar er tussen, direct op je accu kunnen aansluiten. Gezien het feit dat de sirene een batterij in 3 dagen leeg trekt zou ik er wel een schakelaar tussen zetten, grote kans dat je anders met een lege accu staat als je de bus een tijdje niet gebruikt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Ja, een accu loopt natuurlijk net zo goed leeg als een blokbatterij.
Plus.