Maakt een andere adopter veel uit?

Ik heb uit China een driver board laten komen. Deze heeft een 12V,4A AC power adapter nodig. Echter heb ik één die 19V, 3.95A AC heeft.

Kan ik deze veilig gebruiken aangezien die ik heb 19 volt heeft

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, hier gaat je board van kapot.
Je board kan maar 12V spanning hebben. Jouw adapter geeft 19V.

Een adapter moet minimaal het vermogen kunnen leveren wat het apparaat tijdens het opladen vraagt. Dus in dit geval 48W (12volt x 4 Ampere). Bij 12V dus minimaal 4A, meer mag, bij minder gaat je adapter overbelast worden.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" meer mag, bij minder gaat je adapter overbelast worden." Ehm, volgens mij is het juist andersom... Ja, ik weet het zeker, het is minder mag, en meer is overbelasting, maar omdat de adapter niet meer dan 4A kan leveren(lang leve de switching electronica) is van overbelasting geen sprake (meer).....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Roque Trader, je hebt het mis, als het board 4 A wil trekken van de 12 V adapter dan zal een adapter met minder vermogen overbelast raken. Bovendien is een adapter die 12 V AC levert meestal een gewone trafo en geen switching powersupply....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
" als het board 4 A wil trekken van de 12 V adapter dan zal een adapter met minder vermogen overbelast raken " Agreed, maar de voeding in het voorbeeld van de vrager levert voldoende A, dus overbelasting is niet im frage. 19x3,95=75W en geeft dus ruim 6A op 12V, dus het gebrek aan vermogen speelt hier dus niet. Het is niet zo dat het surplus aan vermogen weg moet worden gedissipeerd in warmte...