Kan ik mijn platenspeler aansluiten op mijn box?

Hoi, ik wil een platenspeler kopen en deze aansluiten op mijn box, alleen zie ik in de beschrijving geen aux ingang staan staan.. is er een mogelijkheid om ze toch aan elkaar aan te sluiten met een anders soort kabel bv? Of kijk ik misschien niet goed en is het toch gewoon mogelijk?
Alvast bedankt!
Dit is de platenspeler:
http://www.auna-multimedia.co.uk/Hifi-Equipment/Record-Players/Suitcase-Record-Players/Auna-Jerry-Lee-Retro-Record-Player-Turntable-LP-USB-Brown.html

En mijn box heet voor de zekerheid: Libratone zipp mini

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.9K
TurfGraver
7 jaar geleden
Met zo,n soort kabel moet het lukken.
https://www.allekabels.nl/jack-naar-tulp-kabel/6266/1283655/jack-tulp-kabel.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt!

Antwoorden (2)

Volgens de beschrijving zit er een RCA output op. Deze zgn. tulpstekker uitgang is bedoeld om externe speaker aan te sluiten. Het kan evenwel best zo zijn, dat je er een versterker tussen moet zetten, om goed geluid te krijgen. (Meestal is het uitgaande signaal zo zwak, dat je er wel een speaker mee aan kunt sturen, maar dat het een matig tot slecht geluid geeft).
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is de kwaliteit van een versterker belangrijk? Of hangt de kwaliteit van het geluid puur van de box af?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die RCA/Tulp/Cinch-uitgang is een lijnuitgang en dus niet geschikt om speakers op aan te sluiten. Deze aansluiting wordt wel regelmatig misbruikt om dat alsnog te doen. Het feit dat er RCA-uitgang staat betekent dat dat hier niet gedaan is en dat er dus eerst een versterker tussen moet. Aan de versterker sluit je je luidsprekers aan.
Als je 'box' geen box is, maar een iPod-luidpreker met ingebouwde versterker (o.i.d.) is, dan kun je 'm daar met een beetje geluk zó op aansluiten. Je 'box' moet dan een 3,5mm jack-ingang hebben. Een kabeltje dat van RCA/Cinch/Tulp naar 3,5mm-jack gaat moet dan het werk doen. Zijn overal voor weinig te koop.
TurfGraver
7 jaar geleden
De Libratone heeft een jack ingang.
Kabel voorbeeld, zie reactie bij vraag.
Als ik de specificaties van zowel platenspeler als speaker lees, moet je de platenspeler met de speaker verbinden met een usb kabel. De speaker zou genoeg stroom moeten kunnen leveren, want hij kan ook een telefoon opladen.