Mijn elro ip camera is na een aantal uren niet meer te benaderen via de Ip Camera tool en App via de mobiel. Wat kan ik hier tegen doen?

We hebben sinds kort een elro c903ip.2 camera in huis. Alles correct gemonteerd/geïnstalleerd, maar toch problemen. Als ik de stekker erin doe, werkt de camera ongeveer 9-14 uur zonder problemen. Daarna is er geen beeld meer op zowel de ip camera tool als op de ip camera viewer op de telefoon. De camera + ip adres komt wel in het lijstje te staan van de ip camera tool, maar als er op wordt geklikt krijg je een foutmelding van de browser. Het rare is dat de camera wel gewoon beelden opneemt (dit hebben we ingesteld). Dus het apparaat werkt wel, maar we kunnen geen live beelden bekijken. Als ik de stekker eruit doe en er weer in doe, werkt de camera weer voor ongeveer 9-14 uur, maar dan begint weer hetzelfde.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

2.7K

Antwoorden (1)

Het verschijnsel klinkt alsof je DHCP lease verlopen is na 9-14 uur, geef de camera een statisch adres in je DHCP pool op de router. En forward keihard poort 80(of eender welke poort je in de browser gebruikt om de camera te zien) naar dat statische adres die je hebt toegewezen aan de camera. Denk dat hierna je probleem wel opgelost is...

Toegevoegd na 4 minuten:
Als jij je afvraagt waarom in hemelsnaam die port forward met dit probleem te maken heeft is dat met je mobiel op 4G natuurlijk ook naar de live camera wil kijken, de port forward maakt het mogelijk het externe adres te koppelen aan het interne adres van de camera op die specifieke poort(voor Foscam is dat poort 80, dus ik gok dat het voor Elro ook zo is)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
VraagAntwoord66
7 jaar geleden
Ik had de camera's al een statisch ip gegeven. Maar alsnog hetzelfde
VraagAntwoord66
7 jaar geleden
We hebben trouwens 5 camera's in totaal. Alleen de laatste doet moeilijk