stopcontact aan sluiten op auto accu kan dat?

Samen met een vriend hebben wij een ondergrondse hut in deze hut zouden wij graag stroom hebben. We hadden zelf het idee om een auto accu te kopen en een auto accu oplader je bent dan €50,- kwijt dit is ons limiet. Zou je op de auto accu een stopcontact kunnen aansluiten en er vervolgens een monitor op aan kunnen sluiten of een frituur pan. Of is er een beter plan om aan stroom te komen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.2K
Ritsuka
7 jaar geleden
Frituur pan op een auto accu in een ondegrondse hut? Geen idee of het gaat werken, maar het klinkt niet veilig
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je zal dan een omvormer (als het 230v moet worden) hebben en accu zal in no time leeg zijn.

Antwoorden (1)

Een stopcontact aansluiten op een accu van 12 volt kan in principe wel, maar om er een frituurpan mee te voeden, zal je er een omvormer (van 12 volt naar 220/230 volt) voor moeten zetten. Een monitor van 12 volt kan wel, maar een frituurpan van 12 volt is er niet.
Kortom, voor je limiet van €50,- denk ik, dat je het best een verlengkabel kunt kopen (Als jouw hut niet te ver van een stopcontact ligt).
jc54
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Okee heel erg bedankt!!!! Hoelang zou je met 1 accu kunnen zonder op te laden bij gebruik van een monitor?
Reddie
7 jaar geleden
Een accu van 1200Ah bij 12V, heeft een energieinhoud van 1200Ah x 12V = 144Wh.
Een monitor van 35W kan hier 144Wh / 35W = 4h op werken.