Wat moet ik kopen als ik mijn ASUS laptop wil opladen in de auto?

Ik ga bijna op vakantie en ik wil films vanaf mijn laptop kijken in de auto, alleen de laptop houdt het geen 15 uur vol. Ik heb voorin in de auto een sigarettenaansteker en ik bezit al een USB-adapter die in de sigarettenaansteker past. Ik heb dus een USB poort in de auto zitten, maar ik vraag me af wat ik nu moet gaan kopen om mijn laptop in de auto op te laden.

De naam van mijn laptop is Asus R752LAV-TY406H

Ik wil niet dat mijn laptop straks kapot gaat omdat ik een verkeerde adapter heb gekocht, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je moet in elk geval een adapter hebben die dezelfde uitgaande spanning levert als de adapter die je thuis in het stopcontact steekt. En dan natuurlijk de juiste stekker die in de voedingsaansluiting van je laptop past.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als het op die manier niet gaat werken, dan zou je een omvormer moeten plaatsen, die van jouw 12 volt (de auto) 220/230 volt maakt, en dan de adapter die je thuis ook gebruikt.
jc54