Is er een maximumop ametijd bij een camera?

Hallo

Ik heb een Fujifilm Finepix JX490, als er een SD kaart in steek, dan heb ik 61 min en 14 seconden opnametijd (4GB aan laagste resolutie). Als ik 1 minuut opneem en nogmaals herstart met filmen, dan kan ik het zelfde aantal tijd filmen.

Normaal verwacht je dat je dan een grote 60 minuten kan filmen i.p.v. terug een grote 61. Kan ik hieruit afmeiden dat deze camera maar 61 minuten aan 1 stuk kan door filmen?

De bedoeling is dat hij ongeveer 8 tot 10 aan 1 stuk doorfilmt zonder pauzes (aan de netstroom en een SD kaart van 32GB).

Dank.

7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, er is een maximumopname tijd bij een camera. Deze tijd is afhankelijk van de camera en de instellingen die je gebruikt. De meeste camera's hebben een maximumopname tijd van 30 minuten.
Bronnen:
5 maanden geleden