kan ik mijn Elektrische rc auto ombouwen naar nitro?

Kan ik mijn Elektrische RC auto ombouwen naar een een Nitro auto door gewoon de motor te vervangen en een benzine tankje er aan te hangen? Zo ja, hoe dan en waar moet ik op letten? Zo nee, waarom niet.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

In theorie wel.
In praktijk zal je meer dan dat moeten aanpassen. De elektrische auto is niet gebouwd voor een benzine motortje.
Ik vrees dat er veel zal kapot gaan. Er worden veel grotere krachten uitgeoefend op alle onderdelen. Vering, banden, ophanging, chassis alles wordt veel meer belast.
Stel je jouw Ford Ka voor waar je een Dragster motor in zet. Een keertje gas geven en alles breekt en vliegt eraf.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het zal minder hard gaan hierdoor omdat er een Brushless in zit en hij gaat boven100 km/u. Hij heeft ook een aluminium bodem dus die zal niet smelten. Om de motor te verbinden met de 4 wiel aandrijving / de as, is geen probleem