Hoe neem ik bij een concert de soundboard op?

Vrienden van mij hebben morgen een optreden. En ik vroeg me nou eens af hoe je de soundboard dus het geluid van de mix tafel direct kan opnemen? Is dit moeilijk en wat heb ik hiervoor nodig?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Dat is uiterst makkelijk een opname apparaat en een snoer die je in de "tape out" of "monitor out" of welke 2de uitgang dan ook prikt. Vaak tulp naar mini-jack.

http://cdn-1.verytech.it/o/b/come-collegare-il-mixer-al-pc_8c8e97476f74ed5e9fdfe796c40d11e9.jpg

Toegevoegd na 37 seconden:
Je zou een laptop mee kunnen nemen. Maar er zijn speciale digitale recorders voor.

Toegevoegd na 5 uur:
Een andere naam die je nog tegen kan komen is rec out (record).

Toegevoegd na 5 uur:
Vergeet idd de monitor out.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha grapjas
Tape out zit niet op een serieuze mengtafel en monitor uit is Aux uit bij een echte tafel en die gebruik je om aparte mixen te maken voor de monitors op het podium
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deze grapjas heeft zat opnames gemaakt op optredens via deze wijze. Ik zie niet wat het probleem is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://medias.audiofanzine.com/images/normal/mackie-profx16v2-1087324.jpg ??? Heet nog steeds tape out zo te zien. Of is dat niet serieus in je ogen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De monitor out is idd waarschijnlijk al in gebruik dus dat was naast het feit dat je die bij sommige mengpanelen vast ook anders in kan stellen dan de main out geen beste.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mochten zijn vrienden DJ's zijn dan komen ze zeker op een tape out of rec out terecht.
Ik zou op tijd er naar toe gaan liefst voor de soundcheck met de band mee.
Dan even overleggen met de geluidsman er zijn verschillende opties maar dat ligt eraan wat voor mengtafel hij gebruikt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha grapjas niet iedereen heeft een geluidsman. :D Maar goed uiteindelijk prik je de opnameapparatuur (die je voor het gemak vergeten bent in je antwoord) in een uitgang(niet de Main) met de bijbehorende kabel. Of dit een tape out is of CD out of het tegenwoordig genoemd maakt voor het feit niet uit. Heb veel livesets van dj/producers opgenomen, die zijn zelf hun geluidsman waren, of omdat ik meeregelde op het feestje, sloot ik het aan. Misschien is het vreemd om te horen maar niet iedereen begint op een professioneel niveau.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat zijn de verschillende opties die jij bedoelt. Ik kan echt maar een methode verzinnen. Uitgang(met een naampje)> kabel> opnameapparaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is er toch een aanwezig om het geluid te doen neem ik aan.
Via een subgroep matrix submaster directe lijn uit de versterkers om er zo maar een paar te noemen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja wellicht dat de gitarist dat doet, maar wie zegt dat die weet of werkt met apparatuur die:
"Via een subgroep matrix submaster directe lijn uit de versterkers*" heeft. Daarnaast is dat methodisch anders dan de juiste uitgang vinden, de juiste kabel en dat aansluiten op de opnameapparatuur? Vandaar de vraag. Dus mijn vraag, maak er eens een antwoord van ipv. de boel af te schuiven op een persoon met functie die jij in je hoofd hebt en er wellicht niet is. Hoe sluiten we het aan? Hoe helpen we de vrager verder? Hoe maken we het praktisch in plaats van doen of het heel ingewikkeld is en theoretisch moeilijk erover doen. *Is dat nou een methode of meerdere? Je bent ontzettend onduidelijk. Is het nou zo moeilijk of maak je het nou moeilijk?