Bestaat er een tijdschakelaar voor twee stekkers tegelijk? Ben ik nu veilig bezig?

Ik heb twee aquaria die ik beiden op een tijdschakelaar wil aansluiten. Nu heb ik in de wandcontactdoos een stekkerblok zitten met meerdere stekkers ivm tweemaal warmtebron en filter. Daarnaast heb ik er een tijdschakelaar in zitten met een verdeelstekker met twee stekkers erin vanwege de verlichting. Ben ik veilig bezig? Ik bedoel, wandcontactdoos met stekkerblok (meerdere stekkers zitten erin) met tijdschakelaar met verdeelstekker met twee stekkers. Het is een opstapeling zo. Mij gaat t voornamelijk om de veiligheid. Kan dit kwaad? Zo ja, om er een stap tussenuit te halen, bestaat er een tijdschakelaar voor twee stekkers? Of kan ik t beste twee tijdschakelaars gebruiken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.5K

Antwoorden (2)

Als alles maar stevig vast zit, dan is het kwa stroom verbruik geen probleem. Dus als je het geheel een beetje beweegt, mag er niets uit en aan gaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op de stekker doos dus de tijdschakelaar staat vaak een maximale belasting Ga daar niet ruim over heen . Voel evt of die warm wordt zo ja splits het dan . Bij twijfel zijn twee beter dan een . Zet ook geen meerdere zware stroom verbruikers op een stopcontact of een groep .