Wat zijn de alternatieven voor Oculus Rift?

Van de week is de OR officieel uitgekomen, maar heeft deze ook concurrentie vraag ik mij af, zo ja welke en hoe verhouden deze zich tegenover de OR?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ritsuka
8 jaar geleden
Steam maakt ook zoiets, HTC Vive.

Antwoorden (3)

Ja. Sony heeft de Playstation Virtual Reality, kortweg de PsVR. Er zijn 104 (ps4) titels compatibel met deze bril.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt ook de HTC Vive, in samenwerking met Steam: http://www.htcvive.com/us/

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze site maakt een vergelijking tussende Oculus Rift en de Vive: http://www.digitaltrends.com/virtual-reality/oculus-rift-vs-htc-vive/
8 jaar geleden
De drie grote spelers zijn de Oculus Rift, de HTC Vive en de Sony Playstation VR.

Maar de Playstation VR is geen alternatief voor de Oculus aangezien het in combinatie met de Playstation 4 werkt. Verder zijn de specs ook anders, aangezien je een lagere resolutie hebt. Wel is de refreshrate hoger (tenminste, zich ik allemaal op basis van de informatie die bij de prototypes relevant was) dan bij de Vive en Oculus (120 vs 90Hz). Het schijnt dat je daar meer van merkt dan de resolutie.

De HTC Vive heeft redelijk gelijkwaardige specs, maar richt zich wel op een naar eigen zeggen 'premium VR experience'. Als de Oculus dat niet is, zou de Vive dus meer kosten.

http://www.itpro.co.uk/desktop-hardware/25186/htc-vive-vs-oculus-rift-vs-playstation-vr-release-date-price-specs-and-games-1