Ja dat doet het. Anders zou je er weinig aan hebben in de meeste gevallen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Zo simpel kan een goed antwoord zijn soms. +
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Even advocaat van de duivel spelen: Er zijn meerdere toepassingen van soldeertin ! Denk met name b.v. aan het verbinden van koperen (water)leidingen. Hiervoor is stroomgeleiding nauwelijks van belang. Maar voor toepassingen in de elektronica is het inderdaad van groot belang dat tin goed geleidt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En zelfs bij waterleidingen is stroomgeleiding van belang (aarding). :)

Andere antwoorden (1)

Alle metalen geleiden stroom.

De reden voor het feit dat metalen goed stroom kunnen geleiden, is de aanwezigheid van de vrij bewegende elektronen in metalen. Deze vrije elektronen kunnen de stroom (wat niets anders is dan elektronen!) gemakkelijk door het metaal doorgeven. De vrije elektronen worden ook wel geleidingselektronen genoemd. Men kan ze aan een oppervlak van een metaal 'invoeren' of 'aftappen' waardoor een elektrische stroom door het metaal kan worden gestuurd.

In de elektronica en elektrotechniek gaat het erom dat er een elektrische verbinding wordt gemaakt. De stevigheid moet voldoende zijn, maar is minder belangrijk dan de elektrische eigenschappen ervan. Primair is de elektrische verbinding, de mechanische aspecten moeten anders opgevangen worden.

Er bestaan verschillende soorten soldeertin, maar het hoofdbestanddeel is tin. In het verleden zat daar altijd lood bij, maar voor een waterleiding mag dat niet meer gebruikt worden, omdat lood (de oxiden en andere verbindingen daarvan) giftig is. In plaats van lood wordt soms een kleine hoeveelheid zilver gebruikt. Vanaf juli 2006 moet in veel gevallen de soldeer die wordt gebruikt in de elektronica in Europa, krachtens de RoHS-richtlijn, vrij zijn van lood.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
plus. goede informatie en uitgebreide uitleg.