waar kan ik led lampjes vinden met een sensor?

Voor een oroject ben ik op zoek naar ledjes met een sensor.

De bedoeling is dat er wat ledjes onder een glazen plaat gaan. Deze geven standaard een rood licht. Zodra je er een beker op zet moet het groen Worden. Het kan niet met een druksensor want de plaat is massief.

Het project is een tafel waar als je er een glas op zet het groen wordt en die er vervolgens afhaalt het weer rood wordt

Wie kan mij helpen??

Toegevoegd na 1 uur:
Toevoeging:
Dit is precies wat ik bedoel, wie weet waar je dit kan kopen?
https://www.youtube.com/watch?v=uhnwROyPIRQ

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Met een laserlampje een straal telkens opnieuw met een spiegeltje aan de rand van het glas vlak boven het glas oppervlak weerkaatsen en dit pak-m-beet 40x voordat je hem met een laserlichtdetector opvangt. Als je de straal doorbreekt, bijvoorbeeld door iets op tafel te zetten, vangt de laserlichtdetector geen licht en schakelt hij de kleur van de leds middels een relais om.
Denk aan de films waarbij met rook de laserstralen zichtbaar worden gemaakt en de helden hier overheen twisteren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik begrijp niet exact wat je bedoelt, maar zoiets als dit is exact wat ik bedoel, weet je waar je zoiets als dit kan halen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De oplossing die jij later zelf aandraagt maakt gebruik van IR detectie. Een dergelijk stuk electronica kun je vinden op bv https://www.conrad.nl/nl/b-b-thermotechnik-pir-lichtsensor-met-timer-voedingsspanning-11-15-vdc-openingshoek-horizontal-45-temperatuurbereik-20-tot-60-c-502175.html Of dit gaat werken in jouw situatie betwijfel ik, als je de IR detector onder de tafel zet, moet hij 'warmte' dwars door glas meten. Deze oplossing reageert op warmte, dus de tafel verkleurt als je de kop neerzet, maar niet meer als je de kop laat staan en je hand wegtrekt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn oplossing werkt iets anders. Hier blijft de tafel verkleurt als je de kop laat staan en de hand wegtrekt. De tafel verkleurt alleen niet, als hij helemaal leeg is. Deze oplossing is niet standaard te koop, maar is realiseerbaar met een laserlampje https://www.conrad.nl/nl/laserpointer-groen-bereik-max-in-het-vrije-veld-100-m-776301.html, een laserlichtschakelaar https://www.conrad.nl/nl/laser-lichtschakelaar-contrinex-ltk-1180l-103-reflectie-lichtschakelaar-bereik-40-600-mm-585457.html en een heleboel kleine spiegeltjes die je dan wel heel precies rond die tafel moet lijmen, en vooral dat laatste zal lastig zijn.