Mag ik de stekker afknippen van mijn wekker die ook op baterijen werkt?

Ik heb een wekker die zowel met een stekker gevoed kan worden als met een batterij. maar mag ik de stekker er gewoon afknippen als ik enkel de batterij wil gebruiken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Natuurlijk mag dat. Geen enkele regel die dat verbiedt.

Het beste antwoord

Dat kan geen kwaad. Mooi is anders. Beter is om de stekker met draad te demonteren of in ieder geval om de behuizing eerst open te maken en -als losmaken niet eenvoudig kan- dàn pas de bedrading door te knippen. Let er wel op dat de losse draad eindjes niet met elkaar in contact komen, want dan sluit je mogelijk een circuit op de printplaat of trafo.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Danku voor je antwoord !